Enschede-Ith

Op deze pagina vind je alle informatie over Enschede-Ith!

Enschede Ith 2016 zou plaats vinden op 24 en 25 september 2016, maar gaat door gebrek aan deelnemers helaas niet door.

Wat is Enschede-Ith?

Enschede-Ith is een supergave fietstocht van Enschede naar de Ith die georganiseerd wordt voor leden van alle SACs. De route is ongeveer 280km die is opgedeeld in 3 etappes. Wij rijden achter jullie aan om je de weg te wijzen, helpen met banden plakken, te beschermen voor auto's en als je echt niet meer kan, je mee te nemen. De routebeschrijving vind je hieronder.

Kosten

De deelname aan Enschede-Ith kost 40 euro. Dit is inclusief eten, vervoer en overnachting. Vrijwilligers hoeven uiteraard niets te betalen.

Inschrijving

Inschrijven kan via het inschrijfformulier dat onder het kopje "inschrijvingen" te vinden is. De inschrijving is pas geldig als het inschrijfgeld overgemaakt is. Van TSAC-leden wordt het geld geincasseerd. De tocht is volledig op eigen risico. We hebben een limiet van 30 deelnemers. De inschrijving sluit op 1 september 2016. Wie het eerst komt, het eerst maalt!

Je kunt het inschrijfgeld overmaken naar het onderstaande rekeningnummer.
Vergeet niet "Enschede-Ith" en je naam te vermelden!
IBAN: NL64 ABNA 0506833623
tnv. Twentse Studenten Alpen Club
Graag overmaken voor 5 september 2016.

Overnachting

We overnachten op de "Ith-Zeltplatz" in Holzen.

Spullen die je mee moet nemen

• Racefiets
  • Fietshelm (verplicht!)
  • Fietsverlichting (verplicht!)
  • Eten tijdens de tocht
  • Tent
  • Jezelf met een topconditie

Het is van belang dat je een goede fiets meeneemt. Zorg dat de fiets goed afgesteld is en de banden niet afgesleten zijn. We fietsen niet in Nederland dus versnellingen zijn echt een must!

Spullen waar wij voor zorgen

• Eventuele slaapplek voor vrijdag op zaterdag
  • Eten op zaterdagavond, zondagochtend en zondagmiddag

Gelukkig hoef je niet terug te fietsen, wij zorgen voor de busreis terug inclusief je fiets.

Veiligheid

Veiligheid is altijd belangrijk. Lees daarom de deze link tips voor het fietsen in een groep goed door. Ook zijn gedragsregels in het peloton van belang. Deze kan je hier vinden.

Route

Dit is de route die gefietst wordt:

route op volledig scherm (gpx voor fiets en auto)

Er worden de nodige hoogtemeters gemaakt, zoals uit onderstaande hoogteprofiel blijkt.