Wat je wel kan doen tijdens het klimmen, maar niet tijdens het kerstdiner

Uren projecten op dezelfde route, veel te vroeg op een zaalavond komen om een noppenwandtouw te dibsen en ‘nog even blijven om je routes in te voeren’ tot de sportkantine sluit. De afgelopen weken zijn we veel in de klimhal geweest en hebben we ons bijna niet aan de buitenwereld vertoond. Maar, hoe moet dat wanneer de ladder voorbij is? Weten we nog hoe we om moeten gaan met mensen buiten de TSAC?

Het wordt nog erger. Niet alleen worden we losgelaten de wereld in, maar ook komt de kerstvakantie er aan en daarbij het kerstdiner. Het kerstdiner waar we worden verwacht diner-gesprekken te hebben met ooms, tantes en andere familieleden.

We kennen het allemaal wel, je doet een boulder om de dinertafel, trekt het tafelkleed met alle gourmetpannetjes naar de grond, maar komt wél zonder de grond te raken rond! Je bent ontzettend trots, maar als je om je heen kijkt is er niemand om je aan te moedigen. Alleen je moeder, die je boos aankijkt en zegt je gedrag nu écht niet meer te accepteren. Ze stuurt je weg van het kerstdiner, terug naar Enschede. Ach, hoef je in ieder geval niet wéér aan je oudtante te vertellen dat je nog single bent.

Maar, is er een mogelijkheid het kerstdiner met je familie te overleven? Jazeker is dat er. Wij helpen je een handje op weg met een lijstje dingen die je wél kan doen tussen TSAC’ers, maar niet tussen je familie aan de dinertafel:

• Een betoog houden over de gevaren van Grigri’s, Twin Gates en maillon rapides.

• Rondjes rijden op je longboard.

• Aan iedereen het gat in je schoen laten zien.

• Wanneer dit niet geaccepteerd wordt blote stinkvoeten rondlopen.

• De kersttrui die nog vol pof zit van de vorige borrel aan doen.

• De taart met je NKBV-pasje snijden.

• Deze vervolgens met je handen uit de springvorm scheppen.

• Jezelf inpakken als pakje en onder de boom gaan liggen.

• Je midden in de ruimte omkleden.

• Trots vertellen dat je Truus eindelijk beklommen hebt.

• Je frietjes eten met mosterd en aardappelkruiden.

• De blaren op je handen vergelijken met die van degene naast je.

• Flappers afbijten.

• Alles tapen dat je tegenkomt.

• Je gordel afdoen.

• “Allez!” roepen als iemand iets moeilijks doet.

• 15 minuten lang buikspieroefeningen doen.

• De boulder om die tafel tóch doen.

• Überhaupt klimmen.