Tante Truus

Lieve Truus,

Het is nu Coronatijd en veel mensen blijven herhalen dat dit dé tijd is om nieuwe hobby’s uit te proberen. Nu heb ik al veel hobby’s uitgeprobeerd in het verleden en dus besloot ik een oude weer op te pakken. Want ik moet bekennen, ik had een hobby die ik voor klimmen heb moeten opgeven na een pijnlijke en bloederige ontdekking bij een training. Aangezien ik de grepen eerder rood dan wit kleurde.

Nu ik al een tijdje niet klim, zijn mijn nagels eindelijk op lengte en is het voor het eerst in jaren mogelijk om ze te lakken! Dus heb ik mijn doos met nagellak uit de opslag gehaald, het stof eraf geblazen en een kleurtje uitgekozen. Ik was er helemaal klaar voor, tijd om mijn nieuwe lange nagels van een kleurtje te voorzien. Alleen het ging helemaal mis, het mislukte volledig! De nagellak wou niet egaal opdrogen en het duurde een uur om één hand te doen, waardoor ik tussendoor moest eten. Tijdens het eten maakte ik er natuurlijk allemaal deukjes in en aangezien ik die naderhand heb proberen te repareren werd het alleen nog maar lelijker. Maar het ergste van alles is dat na een uur de helft van alles er al weer af was!

Help mij alstublieft.

XOXO een vrouwelijke TSAC’er

Lieve vrouwelijke TSAC’er,

Och ik wou toch zo graag dat ze mijn nagels eens een ander kleurtje lakten dan wit, maar dat zit er helaas niet in.

Echter, ik snap dat het voelt alsof er een ramp geschied is, maar wees niet getreurd. Vaardigheden verwerven kost tijd evenals het oppakken van oude vaardigheden die een tijdje verwaarloosd zijn. Kijk bijvoorbeeld naar al die kanjers die gemakkelijk een 8a klimmen. Zonder ooit bij de basis te zijn begonnen en vele malen uit de wand te vallen zou het hun nooit gelukt zijn. Hou dus vol en begin bij de basis, blijf fouten maken en vooral, blijf oefenen! Dan komt het vast allemaal goed.

Bedenk ook dat we hopelijk weer snel uit deze quarantaine zijn en je dus snel weer kan klimmen met mooie korte schone nagels!

Dikke kus,

Tante Truus.

Hou je van verhalen vertellen, fotograferen, roddelen, fotoshoppen, mensen interviewen, de integriteit van de journalistiek hoog houden, slap ouwehoeren, raaskallen, zwetsen, onzin uitkramen, uit je nek lullen, of van stomme opsommingen? Dan is de PubliCie misschien wel iets voor jou. Toevallig zijn we ook heel hard op zoek naar nieuwe leden, dus dat komt mooi uit! Heb je interesse? Spreek Vera, Colin of Floor aan of stuur een mailtje naar publicie@tsac.alpenclub.nl