Geschiedenis van de TSAC in stickers

De TSAC heeft een bijzondere traditie om elk jaar een nieuwe sticker te ontwerpen. Echter blijkt elk jaar opnieuw dat smaken verschillen, waardoor er inmiddels een "mooie" verzameling aan diverse stickers is met zowel lovende reacties als veel kritiek. De PubliCie neemt je mee door de geschiedenis van de TSAC sticker en de reacties die deze hebben opgeroepen.

Afbeelding van WhatsApp op 2023-05-09 om 19.59.32.jpg

De oudste sticker die nog circuleert bij de huidige TSAC'ers. Het weerspiegelt het ijsklimmen en rotsklimmen over de diagonaal in wit-blauw. Deze sticker is bijna zo mooi dat je hem op je schouder zou laten tatoeëren.

Geïnspireerd op de vorige sticker, maar in een hip jasje met gave tekst. Een eerste poging om oranje de TSAC kleur te maken. En voor alle onwetende leden wordt er ook verduidelijkt waar de afkorting nou eigenlijk voor staat.

Bij 37ste is het huidige TSAC logo voor het eerst te zien en dat logo staat centraal in deze sticker: groot in het midden zonder poespas. De kracht zit hem in de eenvoud.

Net zoals de vorige sticker lekker eenvoudig. Echter vond het 38ste oranje niet zo mooi. Een klimvereniging hoort milieubewust te zijn, TSAC wordt groen!

Wil jij ook vintage en retro zijn? Het 39ste wel! Een achtergrond van industriële bakstenen in een driehoekige compositie met neon groene tekst. Het valt in ieder geval op...

Het 40ste heeft veruit de beste sticker gemaakt! Niemand heeft commentaar gehad op dit ontwerp.

Dim had een gave klimfoto van zichzelf en wilde die graag op een sticker zetten. De rest van het bestuur deed echter moeilijk, dus heeft Dim zichzelf maar ingekleurd met paint. Als je goed kijkt kan je zijn wilde bos krullen nog spotten.

Het 42ste bestuur heeft paint ontdekt en vond het leuk om een bergenlandschap te tekenen als een 5-jarige met lekker veel kleurtjes. Met dank aan de enige IO'er die zij in hun bestuur hadden. Wel gaaf hoor, je eigen bestuursnummer op de sticker.

Ben jij ook klaar met buiten klimmen? We gaan terug naar binnen! Een creatieve sticker van het 43ste met de klimwanden van de TSAC erin verwerkt. Niet-TSAC'ers zullen even twee keer moeten kijken wat ze nou eigenlijk zien, maar het is wel origineel!

Het 44ste wilde meer. Meer bergen om het TSAC logo dan het 42ste. Meer zonsondergang dan het 41ste. Tactisch het goede van hun voorgangers meegenomen. En het resultaat mag er zijn: mooie bergen onder een schitterende sterrenhemel. Alleen jammer van die bestuursquote, adje zelfhype.

(Pagina gewijzigd op .)