Rochers de Néviau

Type rots: kalksteen

Website: http://www.belclimb.net/massives_detail.asp?cragid=152

Topo boekje:

Omschrijving: De rotsen van Dave, zijn evenals de rotsen van Beez, in de buurt van Namen gelegen. De rotsen van Dave hebben een hoogte tot wel 60 meter, waarbij je tot maximaal drie touwlengtes kunt klimmen.
Dave is een gebied waar iedereen zich prima kan vermaken. Een groot massief met zeer gemakkelijke routes heeft een toepasselijk naam gekregen: “de Roltrap”. Dit massief is niet alleen zéér geschikt om je eerste klimmeters te maken, maar biedt ook prima mogelijkheden om het leggen van je mobiele zekeringen(nutjes, friends .ed.) te oefenen.
Daarnaast heeft Dave een grote diversiteit aan sportklimroutes op ieder niveau. Voor liefhebbers van daken in klimhallen heeft Dave zelfs een speciale verrassing…

De rotsen zijn 60 meter hoog.
Aantal routes: 183 (2-7c)
Verdeling niveau routes:
2: 1
3: 21
4: 31
5: 64
6: 50
7: 16
Toegangsregeling
De rotsen zijn in beheer van de CAB-BAC. Leden van de NKBV dienen in het bezit te zijn van een klimkaart voor België. Buitenlandse klimmers dienen in het bezit te zijn van hun lidkaart van een bij de UIAA-geaffiliëerde vereniging.

Routebeschrijving: Met de auto: E19 Breda, Antwerpen, Brussel. Ring R0 Oost. E411 richting Namen Afslag 16 richting Wierde. Eind van de weg rechtsaf en meteen weer links (Dave aangegeven). Weg volgen (bochten links, rechts, dan kringelt de weg naar beneden). Eind van de weg rechtsaf de weg op langs het spoor. Na een paar 100 meter is de parkeerplaats links en de rotsen rechts.

Met openbaar vervoer: Station: Dave-Saint-Martin (ca. 1800m). Op het T-punt naar rechts (eventueel kan je ook rechtdoor (Sentier Fernan Nunez), al weten we niet of dit toegelaten is, en de weg iets moeilijker te vinden is. Op de grote baan beneden moet je dan naar rechts en dit baantje (Rue Saint-Hubert) naar beneden volgen tot op de grote baan langs de Maas. Deze naar links volgen tot aan het massief.

Topo:knav98.climbing.nl/leden/thijsenfem/rotstopo/show_klimgebied_html?klimgebied_id=21 Inloggen!!!

Subgebieden:

1. Bloc du Parachute