Carrière de Durnal

Plaats: Durnal

Locatie: openstreetmap

Type rots: Zandsteen

Website: http://www.vbsf.be/vbsfnew/new/interface/main.php?static=rotsen/durnal.html

Topo boekje:

Omschrijving: De rotsen van Durnal zijn pas enkele jaren geleden geprepareerd door het Belgian Rebolting Team, pas sinds 2003 is dit gebied geopend voor klimmers. Durnal is het enige klimgebied in België dat bestaat uit zandsteen.
De rotsen van Durnal zijn gelegen nabij Yvoir, in de omgeving van Dinant. Vanwege de goede (recente) behaking is dit gebiedje uitstekend geschikt voor beginners. Ook is dit gebied bij uitstek geschikt om het voorklimmen te oefenen. Bijzonder kenmerk: een groot aantal routes zijn genoemd naar bekende Belgische Bieren.

58 routes, waarvan slechts enkele routes die moeilijker zijn dat 6a.

Toegangsregeling
De rotsen zijn in beheer van de VBSF. Leden van de NKBV dienen in het bezit te zijn van een klimkaart voor België. Buitenlandse klimmers dienen in het bezit te zijn van hun lidkaart van een bij de UIAA-geaffiliëerde vereniging.

knav98.climbing.nl/leden/thijsenfem/rotstopo/show_klimgebied_html?klimgebied_id=36Topo Durnal inloggen!

Routebeschrijving: Komende uit de richting Namen (ook vanuit de Chaveehut terug de snelweg op richting Luxemburg)
A4/E411.
De afrit 19 Huy, Spontin, Yvoir nemen, vervolgens rechts richting Spontin en onmiddellijk terug
rechts richting Durnal.
De afslag Durnal negeren en op het T-kruispunt naar rechts richting Chansin. (links is naar Spontin)
Op het einde van deze weg krijg je terug een T-kruispunt. Even naar links en dan heb je rechts van je
een mogelijkheid tot parkeren.
[bold]BELANGRIJK: Zeker NIET parkeren op de weg
naar de gîte. Dit is een privéweg.[/bold]

Subgebieden:

1. Cosy Corner