Cormot

Type of rock: Kalksteen

Website: http://bleau.info/shop/bourgogneonsight.html

Guidebook: Bourgogne; Jingo Wobbly ISBN 1-873665318

Description: Cormot is een mooi gelegen klimgebied in de Bourgogne. De rotsen kijken uit over Nolay en de wijnvelden van Rully en Chambolle Musigny. Het is geen zomergebied, er liggen altijd wel delen in de schaduw, maar de hele wand is afgeschermd van elk zuchtje wind.
Topropen lukt meestal niet en moet je naklimmers van bovenaf zekeren..

Het klimgebied heeft veel routes tussen de 4c en 7a. De kalkrotsen zijn lekker ruw en mooi van vorm. Er is een hoofdwand en een klein bijgebiedje op loopafstand van de hoofdwand. Naast klimmen is het ook uitermate geschikt voor mountainbiketochten en wandelingen. Daarna natuurlijk lekkere wijn drinken.

Er zijn routes in alle niveau's, goed behaakt, het massief is 35 meter hoog en er zijn ongeveer 180 routes. Continu, veel aflopende grepen en (bijna) niet glad. Routes gaan over vele horizontale breuklijken. Veel routes hebben een makkelijk begin en eind met een meter of 4 dat de moeilijkheid van de route maakt. Er zijn ook niet al te veel routes in de 7de graad. Cormot is erg leuk voor wie 5e en 6e graad wil klimmen en zich een dag of 4 wil vermaken.

De meeste routes zijn goed afgezekerd, maar sommige kunnen wel wat nieuwe haken gebruiken. Vaak kom je geen topketting tegen, omdat je tot op het massief moet klimmen en daar aan een oog (of boom) relais moet maken. Het uitzicht is overigens super.

De plaatselijke Topo:
CORMOT - Topo d'Escalade
Club Alpin Français - Chalon sur Saône
Edition (mai 1999)

knav98.climbing.nl/leden/thijsenfem/rotstopo/show_klimgebied_html?klimgebied_id=69Topo Cormot inloggen!

Route description: http://5sup.free.fr/google_map.php3?forward=1&latitude=46.964084&longitude=4.651031

Sub areas:

1. Puzzle