Hoe word ik lid?

Iedereen die aan de Universiteit Twente of de Saxion Hogeschool studeert en in het bezit is van een Xtra Card kan lid worden van TSAC. Dit houd in dat je drie avonden in de week (dinsdag, woensdag en donderdag) in de zaal kunt klimmen en deel kunt nemen aan verschillende activiteiten zoals klimweekenden in Duitsland, Belgie en Frankrijk. De contributie bedraagt €25.

Vanwege onze eindige opleidingscapaciteit nemen wij alleen in september en februari leden aan en bestaat de kans dat we niet iedereen aan kunnen nemen. Bij de selectie zullen mensen met ervaring voorrang krijgen. Aanmelden kan gedurende de genoemde maanden tijdens de open avonden. Wanneer deze plaatsvinden is terug te vinden op de agenda op de site.

Ben je eenmaal lid geworden krijg je zo spoedig mogelijk je eerste opleiding, de toprope-cursus. Daar wordt je in twee avonden geleerd hoe je veilig kan klimmen in de zaal. Daarna is het mogelijk verschillende vervolg cursussen volgen. Onder andere cursussen waarin geleerd wordt hoe je een voorklimmer moet zekeren of daarna een cursus om zelf te leren voorklimmen. Dit deel wordt traditiegetrouw met een gezellig weekend in een klimgebied in Duitland afgesloten. De kosten voor deze twee cursussen samen bedragen €30. De vervolgopleidingen en cursussen (zie Trainingen & Opleidingen) zijn vervolgens gratis.

Let erop, dat je lidmaatschap elk jaar stilzwijgend wordt verlengd. Indien je je wit uitschrijven, kan dat door een mail te sturen naar secretaris@tsac.alpenclub.nl. Je betaalt de contributie per kalenderjaar, dus als je je in bijv. in maart uitschrijft, betaal je alsnog wel de volledige contributie voor dat jaar.